Amerika'dan Mektup

Resim Galerileri

Kaan Erdem  / Dost Söyleşileri  2

Evet Dostlar,
Uzun bir ara verdik farkındayız. Ama şimdi gene buradayız ve anılara devam. Hatırlarsanız son olarak 15.Eylül.1998 de tekneyi aldığımızı ve maceranın bundan sonra başlayacağını aktarmıştık.

Derin pek çok bakımdan oldukça iyi durumda bir tekne idi. Her şeyden evvel kardeşlerinin en son inşa edileni olmaktan dolayı hem gençti ve hem de şanslıydı.

Şans, teknelerde galiba insanlarda olduğu gibi. Teknelerin de doğuştan şanslı yada şanssız olanları var. Derin de böyle bir şanslı kız. Bir kere hep iyi ellere düşmüş.Benden evvelki her iki sahibi de güzel bakmışlar. Bunun dışında hep korunaklı alanda olmuş, tabiat ana onu pek yormamış.

Neyse efendim biz ilk kahvelerden sonra neler yapmamız gerektiğine karar vermeye başladık. Her şeyden evvel eşimin bu kadar küçük bir teknede benim ile denize çıkacağını ve ona bu keyfi sevdirmem gerektiğine, desteğinin devamlılığının şart olduğuna karar vermem çok zamanımı almadı. Ana gövde mükemmeldi. Sadece makyaj yapmamızda yarar vardı.

Teknenin üzerinde bulunan mevcut lavabo ve musluk onun ihtiyacına cevap vermekten uzaktı ve eşim yemek yapmayı değişik lezzetleri denemeyi seven bir insandı. (Üstüne üstlük zaman içinde gördüm ki teknede mutfağı evdeki ile eş değer tutarak bizi kuru sandviçlere de teslim etmeyecekti.) Ayrıca üzerine ocağı takılmış bir piknik tüp yeterince denizde güven verici değildi.

TAKTİKLER
Eşine tekneyi sevdir.
İlk iş gayet güzel elips ve oldukça derin pekte şık İtalyan malı bir lavabo aldım. Sonrasında çocukları da düşünerek lavabo yanında batarya gibi durabilen ama çekilince kokpite kadar uzayan ve duş yapmamıza imkan veren yeni bir armatür taktım. Eee, bunlar olunca gayet tabii ki tazyikli suda gerekti.Bir hidrofor ve enerji tasarrufu içinde bir akümülatör basınç tankı aldım. Akü içinde Carrefourdan hesaplı ufacık bir redresör aldım aküyü 220v.ile şarj edebilmek için. Üstüne üstlük 15.Hp.lik Johnson'ada servisinde bir şarj dinamosu taktırınca, değmeyin keyfimize heç açıkken ayakta bir durarak sancak taraftan denizi seyrede seyrede etrafı ıslatmadan bulaşık, sebze vs  yıkama keyfi. Dön iskeleye at o piknik tüpünü, yerine gömme ve etrafı destekli güzel bir ocak. (Tüpü aman havuzlukta bir kova içinde dibinde bir hortum direkt dışarı biriken sıvılaştırılmış propanı atıp güvenlik içinde yemek çay vs için). Üstelik bunları ayakta durarak pişirebilme imkanı. Heç açıkken :-))

Zannedersiniz 10 mt.lik tekne sahibiyiz.
Aslan Baba sen çok yaşa.En sıkı destek babamdan geliyor. İşleri hep beraber yapıyoruz.Sadece kendileri biraz mükemmeliyetçi oldukları için iş biraz ağır olabiliyor.Ama temiz ve güvenilir.

Yediğim Gol ;
Efendim bunlar olunca hani bir şeyler yesek falan diyorsunuz. İlk yemek; mevcutlarda patates var o an için.Tava da var. Hadi patates kızartalım. Güzel doğradık yıkadık kızgın yağa da attık. Attık ta o da nesi. Bizim maşa vb bir malzememiz yok. O an için elde yalnız plastik çatal var. Epey matrak olmuştu her grup patatesi alışımızda bir çatalın ruhunu ısıya teslim etmesi. Listeye hemen ek yapıldı.Plastik her şeyi unut ölçün, boyutların ne olursa olsun cam,porselen ve metal malzemeden şaşma. Bugünde bu böyle. Çoğunlukla plastiği tekneye sokmadık ve hiçte pişman olmadık.

Kızartma patates yanında bira, hem yiyoruz hem etrafımıza bakıyoruz. Neler neler yapmalıyız diye. Baktık ki döşemelerin süngerleri ezik ve kumaşlar hırpalanmış üstüne üstlük içeriden borda vinilleride pek sempatik bakmıyor tez zamanda değiştirile kararı alındı !...

KARINIZI ÖBÜR TARAFA NASIL YOLLAMAYA KALKARSINIZ ?
Neyse efendim tez zamanda dendi ya .Bizde gelen hafta sonu önce bir İMÇ yapıp zevk ve kesemize uygun cici kumaşlar aradık ve bulduk.Gelmişken birde gölgelik tente yaptıralım dedik.(Ölçüler cebimde idi.Planlı çalışıyoruz ya) Vallahi adamlar tüm tarifimize uygun çok hoş bir tente yaptılar.Bugün hala o tenteye gülerim.Üzerinde dahiyane fikirler yaratmış, öyle ki yanlara yaptırdığım fermuarları indirince havuzluğu oda haline getirir garabet bir şey yaratmıştım. Nereden bilirdim münasebetsizin ilk sert havada çam limanında bize şiddetle demir taratacağını.Bir daha o vaziyette kullanmadık.

Kumaşlar tamam da sünger nerede. O da Ümraniye'de gri sünger, sert az ezilir. Gittik aldık. Acilen çıkarılan şablona göre demir testeresi ile keserek hazır ettik. Hedef dikecek bir adres.

O adres takip eden hafta içinde doğdu.Bir evvelki fuarda tanıştığımız Tuzla da tekne döşeme işi yapan bir atölyeye öbür hafta sonu süngerler arabanın her tarafında olmak üzere elde kumaş gittik. Çaylar kahveler tarifler derken birde baktık ki cici yataklarımız minderlerimiz şekilleniyor. Sağ olsun çok yardımcı oldular arkası süngerli özel bir vinil döşeme kumaşı ve yapıştırma talimatı (Bally ile-buna dikkat) elde tekrar istikamet ev.

Sabah erkenden tekneye.
Minderler arabada Bally-Fırça-Vinil elde yallah daldık. Ölçüler çizimler, patronlar elde makas modelci bıçağı başladık çalışmaya. Ne olacak ki hap kadar teknenin içini kaplayacağız.Bir kat yapıştırıcı vinilin arka yüzüne bir kat temizlenmiş bordoya sür, sür babam sür. Sonrasında bir ucunda eşim bir ucunda ben aman hava kalmasın,dur düzgün tut, altını aşağı çek söylemleri ile operasyondayız artık.

Ancak bu işte bir gariplik var. Normalde çoktan kapışmamız lazım. Hani şunu düzgün tut falan meselelerinden. Kapışmak bir yana bir süre sonra gözlerimiz yaş içinde gülüyoruz. Telef oluyormuşuz. Zehirlenmişiz dostlar.

Kızı sizin anlayacağınız bir ön hazırlık devresine tabii tuttuk daha tekne sahibi olduğunun ilk günlerinde. Bu da ikinci gol. Sanki hafif hafif karizmam sarsılıyoooo. Allahtan yoğurt takviyesi,temiz hava Sadun Boronun ifadesi ile Güngörmüş ailesi kuyruğu dik tutmayı başardı.

Akşama, yeni döşemeleri ile minderler, viniller mavi beyaz puantiyeli perdeleri ile havuzluktan eğilip eğilip salak salak seyrettiğimiz kamaramız şımşıkıldak olmuştu.Tek kusuru içerisi hala fena halde yapıştırıcı kokuyordu ve biz o gece tırıs tırıs eve yollandık. Ama pontonun üzerinde geri geri yürüme becerisi göstererek. Galiba bu alışkanlık yapan bir yürüme şekli. Hala tekneden ayrılırken nedense geri geri yürümeyi seviyorum.

Avcının ve Balıkçının palavrası pek bol olurmuş dostlar şimdi denizciyi test ediyorsunuz. Hikayenin devamı daha kısa süreli bir bekleyişten sonra gene burada denizce.com adresinde.